Aurora tarkoittaa aamuruskoa. Tän takin väri tuo mulle mieleen sen.

2786490201_bf4575b0a5.jpg

Kuvassa ei ollut vielä iltaruskoakaan. Kaunis ilta kyllä pitkästä aikaa. Idean takkiin sain nähtyäni Ravelryssa cosymakes'in cream of tomatosoup-takin. Mulla ei ollut ihanaa käsinkehrättyä lankaa, mutta Pirtin kehräämön raitalankaa löytyi.

2786490019_6ec0714a8a.jpg

Kuvaaja ei huomannut, että yksi napeista oli auki. Miehet. Musta tämä on hauska ja tulee varmasti käyttöön. Testasin jo sitä töissä. Yksi lapsista kommentoi, että mun maha on liian iso takkiin, kun takki ei mene kiinni kokonaan. Onneksi saatoin vetää takin myös siltä kohtaa kiinni ja sanoa, että menee se, mutta sen ei ole tarkoitus. Herkkulakon olin kyllä aloittanut jo aiemmin.

Malli: oma ylös-alas raglan
Lanka: Pirtinkehräämön lanka (vyöte hävinnyt, enkä enää muista paksuutta) ja värjäämätön mustalampaan villalanka, jonka olen ostanut joskus tuottajalta joillain markkinoilla. N. 100 g kumpaakin.
Puikot: 4 mm
Mitä tekisin toisin: Neuloisin etureunoihin resorin, etteivät rullaannu. Mikä ihmeen ajatushäiriö mut saikaan jättämään ne pois?!

Tomaattikeitto-takki on kyllä kivempi. Pitää varmaan tehdä toinen...