Olen tosiaan edelleen sairaslomalla. Ääni oli jo melko hyvä viime viikonloppuna, mutta sitten olin yhden päivän töissä ja ääni lähti uudestaan. Nyt olen parannellut ääntäni taas viikon ja nyt se alkaa kuulostaa jo kohtuulliselta. Aluksi olin innoissani - kerrankin sairaslomalla, mutta en kuitenkaan niin kipeä, etten pysty neulomaan. Ensimmäisellä sairasloma viikolla valmistuikin punainen piristys.

3047109063_67a26eeeab.jpg

3047108937_b9a5d91e36.jpg

Malli: Oma ylösalas-raglan, sama kuin Auroratakki
Lanka: Noro Silk garden, sävy 84 reds, 250 g
Puikot: 3,5mm

Olen jo pitkään ihaillut Norotakkeja. En kuitenkaan ole raaskinut ostaa lankaa kokonaiseen takkiin aiemmin. Nyt löysin lankaa edullisemmin Yarnbowlta ja tilasin ne itselleni synttärilahjaksi. Ei se lanka kyllä halpaa ollut vieläkään. Langat tulivat uskomattoman nopeasti Amerikasta asti. Tilasin ne keskiviikkona ja postilaatikossa ne olivat seuraavana tiistaina.

Lanka on ihanaa, pehmoista ja todella kauniin sävyistä. Se neuloitui mukavasti. Ainoa huonopuoli siinä on, että se kehoitetaan pesemään kuivapesussa. Tein jämäpätkästä koetilkun ja pesin sen viileässä vedessä käsin. Kovin suurta muutosta sille ei onneksi tapahtunut. Koko säilyi samana, mutta pinta oli hieman karvaisempaa, kuin ennen pesua. Pesen siis tarpeen vaatiessa käsin.

3047109241_e69bd7a8fa.jpg

Vielä lähikuva pinnasta ja napista. Napit tilasin Polinkasta.

Ja sairaslomalla olosta. Ei se ensimmäisten päivien jälkeen niin mukavaa ollut. Kun ei saa puhua ja pitää vaan istua tai maata, niin oleminen alkaa tökkiä aika pian. Olen lukenut, kuunnellut äänikirjoja, katsonut telkkaria, neulonut, virkannut, ommellut, tuunannut, piirtänyt, askarrellut, leiponut, surffannut netissä ja loppujen lopuksi pitkästynyt.