Edit: Ulkoasun päivitystä... ja Dependencen linkin kautta ravelrysta päädyin osoitteeseen, josta ohjeen löytää ravelryn ulkopuolella.

Tein taas uuden pipon, nyt itselleni. Malli on aivan ihana. Bongasin sen jo viime talvena. Olen aloittanut tekemään sitä useammasta langasta, mutta mikään aikaisempi aloitus ei ole tuntunut hyvältä. Ei tämäkään lanka täydellinen ole, mutta kohtuullinen. Aion tehdä tämän kyllä vielä hienommasta langasta, kunhan sopiva sattuu kohdalle.

2983412557_38515cb0ab.jpg

2983411925_49d5b0fac6.jpg

Malli: Dependence (vain ravelryssä)
Puikot: 3,5 mm
Lanka: Maija
Muutokset: Tein päälaen kavennukset ohjeesta poikkeavalla tavalla, siten että palmikot päättyvät ikäänkuin sarviin. Seuraavaan malliin teen vielä enemmän muutoksia niihin samoihin kavennuksiin.

Miehen mielestä väri on tosi mummomainen. Mutta olen mä tehnyt muutakin mummomaista eli aloittanut tyäväenopistossa ryijynompelukurssin. Eilen illalla saimme kokeiluun tilaamamme lankatokat ja -vyyhdit. Uskalsin tilata jo muutaman vyyhdinkin, sillä värit ovat niin kauniit, että jos ne eivät päädy ryijyyn, käyttämättä ne eivät jää.

2989250636_67fdacbe87.jpg

Miten ihanan luonnollisia ja syksyisiä värejä. Taimmaisena näkyy nukituskokeiluni. Oman mallin suunnittelu tuntuu haastavalta. Piirretyn mallin muuttaminen ruutupiirrokseksi on vaikeaa. Mutta kivaa se on. Langat ovat Wetterhoffin Tuukkaa. Ihana lanka. Ajattelin tilata sitä ryijynlisäksi myös neulontaan, kun olen päättänyt ryijyni lopulliset värisävyt. Värikartta on todella herkullinen.

Mummoilu sopii mulle, sillä olenhan mä tänään taas yhden vuoden lähempänä mummoutta.