Minutkin haastettiin mukaan kertomaan totuuksia itsestäni. Haasteita tuntuu sinkoilevan ilmassa nyt niin paljon, että tylsänä katkaisen tämän ketjun, enkä haasta ketään mukaan. Mutta tottahan mä voin jotain itsestäni paljastaa.

1. Olen juuri valmistunut yliopistosta kandidaatiksi (se oli mun tavoitetutkinto), toinen tutkinto toisessa yliopistossa on kesken ja suunnittelen jo mitä seuraavaksi voisin opiskella. Olen siis parantumattomasti retkahtanut opiskelemiseen.

2. Olen parantumattomasti retkahtanut myös rooibos- teehen. Siis teetä se ei ole ollenkaan, vaan punapensaan lehtiä. Etenkin pidän vaniljalla maustetuista rooiboksista. (Juon sitä parhaillaankin.)

3. Kun suuhunpantavasta on puhe on niin tunnustan olevani ruokavalioltani vegaani (Siis kasvissyöjä, joka ei käytä mitään eläinperäistä. Paitsi että käytän kyllä hunajaa). Mulla on myös vegaaniruokablogi.

4. Joku haastettu kertoi käyvänsä usein suihkussa. Mä joudun tunnustamaan, että täällä on päinvastoin. En vain yksinkertaisesti pidä suihkussa käymisestä. Toki menen ennenkuin alan haista pahalle, mutta pitkin hampain.

5. Mä olen todella kriittinen ja nirso. Olemme esimerkiksi etsineet vedenkeitintä useamman vuoden, mutta mulle ei ole vielä yksikään myynnissä olevista malleista kelvannut. Ei mua muiden omistamat asiat kamalasti häiritse, mutta itse on suostu omistamaan tai käyttämään mitään ikävän näköistä.

6. Mä haaveilen rastatukasta. Olen haaveillut niistä jo yli 10 vuotta. Olen kuitenkin niin nynny, etten uskalla. Pelkään muiden reaktioita, leimautumista ja hiusteni pilaamista. Ihan kuin muiden mielipiteillä olisi oikeasti mitään merkitystä ja mun tukkakin kasvaa niin kamalaa vauhtia, että ei sitä pilalle saa. Mulla on sellaisia rastoihin kiinnitettäviä korujakin, jotka olen ostanut Roskildesta 1990-luvulla. Aina myös kuva, jossa on rastatukkainen ihminen kiinnittää mun huomion. Tein itselleni Molly's headbandinkin vain siitä syytä, että mallilla on rastat.

7. Mä olen hulluna kukkiin siis lähinnä perennoihin. Luen jatkuvasti puutarhakirjoja ja ihailen muiden kukkia ja tietysti omianikin. Meidän rakennusprojektin etenemisessäkin mulle pääasia on, että saan lisää tilaa kukilleni. Haaveissa on mahdollisimman runsaslajinen ja rehevä puutarha.